Известие

Collapse
No announcement yet.

Ромолене от скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
    Моя до последно вървеше като нов и ме изостави внезапно,пробуксува при около 130км.на магистралата и край,колата не можеше да върви повече,преди това нямаше никакви индикации или не съм ги забелязал.Феродото на диска беше като тънко вестник.
    Имах в предвид, че ако проблемите с включването са ти се появили след смяната на съединителя трябва първо там да търсиш проблема и след това да разкостваш ск. кутия
    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
      Имах в предвид, че ако проблемите с включването са ти се появили след смяната на съединителя трябва първо там да търсиш проблема и след това да разкостваш ск. кутия
      За сега няма да пипам нищо,за мен няма логично обяснение защо става така,днес се държа доста прилично,когато спирам на светофар натискам съединителя и включвам на първа и така чакам зелено,после си включва нормално,пусна ли съединителя на свободна и няма включване.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        За сега няма да пипам нищо,за мен няма логично обяснение защо става така,днес се държа доста прилично,когато спирам на светофар натискам съединителя и включвам на първа и така чакам зелено,после си включва нормално,пусна ли съединителя на свободна и няма включване.
        Бас държа, че причината е в съединителят, който поради някаква причина не отделя добре. Вдигни едното предно колело на крик, запали двигателя и когато си на първа и натиснат съединител, ако е вярно предположението ми, колелото ще се върти.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Бас държа, че причината е в съединителят, който поради някаква причина не отделя добре. Вдигни едното предно колело на крик, запали двигателя и когато си на първа и натиснат съединител, ако е вярно предположението ми, колелото ще се върти.
          Колелото се върти когато съединителя не е натиснат(на свободна),ще опитам и с натиснат.
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:19.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            Колелото се върти когато съединителя не е натиснат(на свободна),ще опитам и с натиснат.
            Изключена от скорост и се върти? Сякаш е доста гъсто маслото. Пробвай след известен пробег, за да се посгрее кутията. Включена първа и натиснат съединител.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              За сега няма да пипам нищо,за мен няма логично обяснение защо става така,днес се държа доста прилично,когато спирам на светофар натискам съединителя и включвам на първа и така чакам зелено,после си включва нормално,пусна ли съединителя на свободна и няма включване.
              Логични обяснения има:
              1. Въздух в системата
              2. Износена помпа - част от течността минава покрай буталото и намалява хода на работния цилиндър
              3. Недобре закопчан лагер
              4. Крива вилка
              5. Износени втулки на оста на вилката
              6. Голям аксиален луфт на коляновия вал - вилката дърпа вала и като го обере не и стига ход да издърпа достатъчно пружините
              7. Чуждо тяло, попаднало в притискателния, но тогава би трябвало да имаш проблем при включването на всички предавки
              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

              Comment


              • #82
                Това за коляновия вал не го разбрах,той е в двигателя.На горната помпа има капка спирачна течност,но не ми се струва фатално,не го изключвам като вариант;другите варианти ги изключвам трябваше да ги видят в сервиза когато смених съединителя,но знае ли човек.За въздуха е идея ,смених долната помпа преди съединителя и я обезвъздуших добре,може след смяната на съединителя да не е обезвъздушена както трябва,тогава само погледнах нивото на течността в казанчето видях ,че е по малко и реших ,че са обезвъздушавали.Проблема е само при работещ двигател(което ме насочва към съединител) и до първото включване-това е странното.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Това за коляновия вал не го разбрах,той е в двигателя.На горната помпа има капка спирачна течност,но не ми се струва фатално,не го изключвам като вариант;другите варианти ги изключвам трябваше да ги видят в сервиза когато смених съединителя,но знае ли човек.За въздуха е идея ,смених долната помпа преди съединителя и я обезвъздуших добре,може след смяната на съединителя да не е обезвъздушена както трябва,тогава само погледнах нивото на течността в казанчето видях ,че е по малко и реших ,че са обезвъздушавали.Проблема е само при работещ двигател(което ме насочва към съединител) и до първото включване-това е странното.
                  Маховика е закачен на коляновия вал, съединителя както знаеш е с "обратно действие" лагера не бута притискателя, а го дърпа - при много голям аксиален луфт съм виждал валове, които мърдат 2-3 мм, когато вилката издърпа пружините, дърпа и маховика заедно с вала, обира луфта на вала, и този луфт се явява "недоход" на вилката. Това е може би най-грозния вариант, но го има като вероятност.
                  Пробвал ли си на загряти скорости като спреш и първа не иска да влезе - гасиш, включваш, при паленето дали опитва да тръгне
                  AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                  Comment


                  • #84
                    Аз не изключвам и вероятността в това новият феродов диск да е малко по-дебел от нормалното.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Аз не изключвам и вероятността в това новият феродов диск да е малко по-дебел от нормалното.
                      Може, ако са му набутали някое менте, аз доколкото знам Валео, Лук и Закс не правят такива проблеми, а той каза, че е сложил оригинален, значи вътре би трябвало да е била една от тези марки
                      AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                      Comment


                      • #86
                        Ще опитам това с тъгването на първа,но защо в движение всичко включва нормално дори първа влиза при много ниска скорост без проблем,а когато колата спре не иска?Съединителя е 'рикамби оригинали' В сервиза бяха коректни и ми дадоха гаранция.Когато се налага за нещо което не мога да направя сам я карам там и съм доволен.Смяната на съединител е сравнително тежък ремонт и ако има нещо нередно едва ли ще ми дадат гаранция.
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:14.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #87
                          Ми така е винаги, когато има проблем с отделянето, аз съм имал проблем с менте съединител - беше му много дебело феродото както каза колегата ама при теб случая не е такъв. Нали синхронизацията е по-добра когато се въртят и ДВГ и дифа с възможно най-близки обороти (така мисля).
                          Ти пробвай първо с помпата да се заиграеш, нека някой ти натисне, а ти гледай дали вилката не се опитва да се върне, опитай също на запален двигател с натиснат съединител дали може да добуташ вилката още малко. Къде ти отделя педала
                          AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            но защо в движение всичко включва нормално дори първа влиза при много ниска скорост без проблем,а когато колата спре не иска?
                            Прощавай, ако обяснявам нещо, което вече знаеш.......
                            В скоростната кутия има синхронизатори, които при превключване на предавките, преди да се зацепят зъбните колела, трябва да изравнят ъгловите скорости на колелата, които ще се зацепват. Някога, когато не е имало такива екстри, старите шофьори са практикували метода на двойно амбреиране или междинна газ за да изравняват въпросните скорости.
                            Когато колата е в движение скоростите лесно се изравняват, защото зависят от скоростта с която се движи колата, оборотите на двигателя и съответната предавка.
                            Дори ако имаш усет можеш да превключваш в движение предавките без дори да ползваш съединителя.
                            Когато колата е спряла а двигателят работи, трябва и двете зъбни колела да не се въртят за да могат да се зацепят. Тогава ако съединителят не отделя, първичното колело се върти и синхронизаторът трябва да го спре.
                            А това не е възможно, особено ако нерезделящият съединител предава относително голям въртящ момент.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #89
                              Ако са синхронизатори зъбните колела би трябвало да се удрят и да хърка,Педала отделя по скоро ниско отколкото високо и преди си отделяше там,самия педал стои по ниско от спирачката и няма ход нагоре.Колата като е на място или движение синхронизаторите или работят или не.
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:49.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                                Ако са синхронизатори зъбните колела би трябвало да се удрят и да хърка,Педала отделя по скоро ниско отколкото високо и преди си отделяше там,самия педал стои по ниско от спирачката и няма ход нагоре.
                                Не казвам, че проблемът е в синхронизаторите. Ако бяха износени те, именно тогава щеше да има хъркане. Добре работещият синхронизатор не позволява на зъбните колела да "опитат" да се зацепят ако се въртят с различни скорости.
                                Така, че аз отново твърдя, че проблеми със скоростната кутия вероятно няма и всичко следва от това, че при натиснат съединител входният вал на скоростната кутия не спира да се върти.
                                Сега се сещам за още нещо, което може да е причина за случващото се.
                                Въпросният входен вал от едната си страна лагерува вътре в скоростната кутия. Другият му край (външният) лагерува в един иглен лагер в центъра на маховика или коляновия вал. Не твърдя, че и при Алфата е така, но така е при повечето коли.
                                Та, ако въпросният лагер не е наред и води до затягане (примерно заради износени игли, счупен сепаратор.....) - то тогава може да се окаже, че съединителят си е OK, но паразитното въртеливо движение се получава именно заради стегнатост във въпросния лагер.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X